Hantera media och kriser

Under hela sitt yrkesliv har Ylva M Andersson arbetat med att identifiera, analysera och agera på kriser. Det betyder att hon har gedigen egen praktisk erfarenhet av att leda organisationer igenom komplexa kriser samt agera och kommunicera i mediala granskningar och mediedrev.

 

Kriser är intensiva och extrema processer, som vi ofta står handfallna inför. Då är det värdefullt att ha ett externt stöd som stöttar dig genom ständig förändring. Ylva arbetar regelbundet med företagsledningar, offentliga förvaltningar och enskilda personer med både akut krishantering, riskanalyser och mediestrategier.

Krishantering

När krisen slår till är det avgörande hur du väljer att hantera den. Genom att anlita professionell hjälp kan skadorna minimeras och du själv få ett stöd att luta dig mot.

Mediestrategier

Att hamna i ett mediedrev är tufft. Med en utarbetad mediestrategi, konkreta råd och träning kan du känna dig trygg i mötet med media.

Medieträning

Vi förbereder dig inför kontakten med media och hjälper dig att träna bort din nervositet. När du är trygg i en intervjusituation får du också fram ditt budskap bättre.

Emotionell krisbearbetning

Omplacering, uppsägning, trakasserier – alla kan få stryk eller drabbas av förluster i arbetslivet. Vi hjälper dig att bearbeta det som hänt så att du kan komma vidare.

En praktisk guide till kriskurvan

Det finns bara fördelar med att vara väl förberedd när krisen slår till. En viktig aspekt handlar om vår mentala förmåga att hantera den känslomässiga turbulens som följer i ett Boom Event.

 

Med vår praktiska guide till kriskurvan kan du själv reflektera över hur du reagerar när det smäller. Du laddar enkelt ner den helt utan kostnad på MAY Academy. 

Häng med i det senaste!