Mediestrategier

Kanske är det SVT:s Uppdrag Granskning som jagar dig. Lokalradion som har ett avslöjande. Dagens Industri som gör en granskning. Eller en olustig tråd i dina sociala kanaler som fått spinn.

 

Att hamna i ett mediedrev är tufft. Ylva har, efter alla sina år i mediebranschen såväl som chef, ansvarig utgivare och reporter, en unik erfarenhet av journalistik.

 

Ylva känner mediedramaturgin, vet hur journalister tänker och kan förutse deras agerande och identifiera de svåraste frågorna. Med hennes hjälp lägger vi upp en mediestrategi som gör dig trygg. Vi formulerar begripliga budskap med dina bästa svar och argument, vi tränar i förväg och du får konkreta råd i hur du ska bete dig när du möter journalister i olika intervjusituationer. Oavsett om det är etermedia eller tidning. Live eller inspelat.

 

Du kan också få hjälp med pressmeddelanden, kundbrev, Q&A:s samt både intern och extern kommunikationsplan.

 

Alla mediestrategier idag inbegriper självklart också sociala medier.

3 frågor journalister alltid ställer

• Hur är läget?
• Varför då?
• Vad händer nu?